Widoczność w sieci – jak pomoże nam w tym kampania AdWords?

30 grudnia, 2019 by Brak komentarzy

Kiedy zorientujemy się w jaki sposób użytkownicy sieci docierają na naszą stronę, zrozumiemy też jakie rozwiązania będzie dla nas najlepsze. Koniecznie przekonajmy się, jakimi wyrażeniami posługują się w wyszukiwarkach, a także na której stronie wyników wyszukiwania plasuje się nasza strona, kiedy wprowadzimy owe słowa.

Fakty są takie, że druga i dalsze strony nie są prawie w ogóle odwiedzane. Jeśli taka sytuacja widnieje w przypadku naszej witryny, istnieją bardzo nikłe szanse, że internauta będzie chciał skorzystać z naszej oferty. O wiele chętniej taka osoba sięgnie po usługi jednej z firm, które widnieją na samej górze wyników wyszukiwania. Być może zatem pomoże nam kampania AdWords?

Większa widoczność naszej strony – jak tego dokonać?

Z pewnością, opłacalna okaże się inwestycja w SEO, co też popularnie zwie się pozycjonowaniem. Tego typu działania, mają na celu podnieść pozycję danej strony w wynikach wyszukiwania. Jako, że prawie wszyscy internauci w Polsce korzystają z Google, kompletnie nie opłaca się pozycjonować stron w innych wyszukiwarkach. Podczas pozycjonowania, konieczna jest pewna systematyczność podejmowanych działań, tak aby te przynosiły trwałe efekty. Nie obędzie się też bez należytej znajomości specjalistycznych technik pozycjonowania, stąd warto aby zadaniem tym zajęła się profesjonalna agencja SEO.

A może Google AdWords?

Google Ads AdWords jest programem, który polega na publikowaniu płatnych reklamowych boksów w wyszukiwarce Google. Reklamy będą pojawiać się po prawej stronie wyników bądź też nad nimi. Ogromną zaletą tego rozwiązania jest to, że zazwyczaj reklama trafia do zainteresowanych osób danym zagadnieniem, ponieważ pojawi się ona po wpisaniu odpowiednich fraz. Samodzielne tworzenie reklam w Google AdWords jest również olbrzymią zaletą, a pozwala to też na dobór słów kluczowych. Podczas tworzenia kampanii Google Ads, możemy określić docelową grupę, a także cenę za jedno kliknięcie w reklamę.

Pamiętajmy, że tego typu forma reklamy jest opłacalna tylko wtedy, jeśli możemy zainwestować w nią więcej niż 1000 zł na miesiąc. Budżet może być nieco mniejszy, natomiast wówczas warto zajmować się tym samodzielnie. Spora część kosztów może dotyczyć bowiem nadzoru kampanii, dlatego kliknięcia mogą być wówczas tylko małym procentem całego budżetu. Podczas samodzielnego prowadzenia kampanii, opłacalny jest tzw. „kupon na start”, który daje nam budżet 300zł po wpłaceniu jedynie 100zł. Najlepiej rozpocząć od mniejszych kwot, aby przekonać się i przetestować działanie. Nawet jeśli popełnimy jakiś błąd, utracimy jedynie to, co sami wpłaciliśmy. O wiele bardziej ryzykowane jest płacenie po wykonaniu kampanii.

Kiedy decydujemy się na reklamę AdWords, musimy dołożyć wszelkich starań, aby znaleźć się w top3 wyników sponsorowanych. Okazuje się bowiem, że o wiele bardziej zdecydowani są ci klienci, którzy klikają w trzy pierwsze wyniki. Dodatkowo, łatwiej pozyskamy lead z kliknięcia w reklamę, która widnieje na jednym z trzech pierwszych miejsc, niż chociażby z kliknięcie w tą, która jest miejscu ósmym. Pamiętajmy, że klient klikający w reklamę na odległym miejscu, prawdopodobnie już sprawdził ofertę konkurencyjnych stron, a te z pewnością były wyżej w wynikach naturalnych oraz tych sponsorowanych.