SMS API – jakie są największe korzyści tej usługi?

23 kwietnia, 2020 by Brak komentarzy

SMS API to bardzo wartościowe narzędzie, dzięki któremu można usprawnić obsługę klienta w swojej firmie, równocześnie podnosząc jej poziom. Co warto o nim wiedzieć i jakie są największe zalety tego rozwiązania?

SMS API, czyli masowa wysyłka SMS-ów

Szybka obsługa klienta, działająca z zachowaniem wysokiej jakości usług, ma ogromny wpływ na funkcjonowanie każdej firmy. Dzięki niej można budować pozytywne i trwałe relacje z klientami, budować wizerunek swojej marki, a przy tym szybko się rozwijać. Warto więc zastanowić się nad rozwiązaniami, które mogą usprawnić kontakt z odbiorcami i zapewnić większą wydajność pracowników zajmujących się ich obsługą. Bardzo przydatnym narzędziem jest SMS API – usługa, dzięki której możliwe jest masowe wysyłanie wiadomości SMS.

Powiadomienia SMS świetnie sprawdzają się jako wsparcie obsługi klienta i obecnie są stosowane przez wiele firm i instytucji. Są cenione ze względu na ich skuteczność, pozytywny odbiór przez klientów, a także możliwość częściowego zautomatyzowania kontaktu z odbiorcami marki. Jak można wprowadzić je do swojej firmy?

Dzięki SMS API ta usługa jest dostępna dla każdego – firma otrzymuje dostęp do bramki SMS, którą zarządza z poziomu API. Dzięki temu może wysyłać pojedynczo lub masowo krótkie wiadomości tekstowe na dowolne polskie numery telefonów. Usługa odbywa się przez Internet, dlatego do jej wprowadzenia nie jest potrzebny specjalny sprzęt czy długie szkolenie pracowników. Sprawia to także, że jest ona dostępna w stosunkowo niskiej cenie, a przy tym można z niej korzystać z niemal dowolnego miejsca na świecie, pod warunkiem dostępu do Internetu.

SMS API w Twojej firmie – jak można wykorzystać masową wysyłkę SMS?

SMS API jest rozwiązaniem o wysokiej elastyczności – można łatwo dopasować je do potrzeb swojego przedsiębiorstwa, realizując dzięki niemu założone cele. Umożliwia także realizację dodatkowych zadań, związanych z obsługą klienta, jest to bowiem opcja znacznie usprawniająca pracę i oszczędzająca czas. Jak dokładnie można je wykorzystać w swojej firmie?

Na wiele sposobów – od promocji firmy, przez pomoc klientom, po przekazywanie ważnych informacji dotyczących działania przedsiębiorstwa. Przykładowe zastosowanie masowej wysyłki SMS to:

– potwierdzenia rezerwacji terminu usługi,

– przypomnienia o zbliżającym się terminie usługi,

– przekazanie informacji o promocjach,

– udostępnienie indywidualnego kodu, np. rabatowego czy potrzebnego do zatwierdzenia płatności,

– poinformowanie o zbliżającym się terminie płatności lub wystawionej fakturze,

– wysłanie wiadomości powitalnej lub urodzinowej,

– potwierdzenie złożenia zamówienia,

– poinformowanie o zmianie statusu zamówienia,

– poinformowanie o zmianie statusu przesyłki,

– przekazanie informacji o zmianie godzin otwarcia firmy lub o jej nowym adresie.

Możliwości jest tak dużo, że taka opcja kontaktu z klientem sprawdzi się w każdej firmie, niezależnie od jej wielkości czy branży, w której działa.

Bardzo często z SMS API korzystają firmy usługowe, sklepy internetowe, call i contact center, a także urzędy, banki czy szpitale. Powiadomienia SMS są bardzo przydatne, dzięki nim można bowiem w szybki sposób przekazać informacje równocześnie nawet dużej grupie klientów.

Jakie są największe zalety masowej wysyłki SMS?

SMS API posiada wiele zalet, które czynią tę usługę wartą wprowadzenia w swoim przedsiębiorstwie. Do najważniejszych korzyści, jakie rozwiązanie przyniesie firmie, należy z pewnością usprawnienie działania całego systemu obsługi klienta. Pracownicy mogą szybciej realizować wiele zadań związanych z kontaktem z klientem, co znacznie zwiększa ich wydajność.

Dodatkowo, powiadomienia SMS to świetny sposób na budowanie trwałych, pozytywnych relacji ze swoimi odbiorcami. Dzięki nim klienci czują, że firma dba o ich komfort, co przekłada się na bardzo dobry wizerunek marki.

Ważna jest także elastyczność usługi, która pozwala na dopasowanie jej do potrzeb każdego przedsiębiorstwa. Co więcej, jest ona łatwa do wprowadzenia i opłacalna dla każdej firmy – od małych działalności po największe korporacje.