Jak wybrać najlepszy model słuchawek do telefonu biurowego? Poznaj cenne wskazówki!

12 grudnia, 2019 by Brak komentarzy

Nie da się ukryć, że niejedna firma posiada już własne biura obsługi klienta, a niektóre nawet dział call center. Właśnie tam odchodzi się już od telefonii tradycyjnej, a sięga się po tą internetową. Chociaż to rozwiązania na ogół bardzo korzystne finansowo, wymaga jednorazowej inwestycji w słuchawki do telefonu dla naszych pracowników, które będą ich niezwykle istotnym narzędziem pracy. Odpowiedni model  ma sprawić, że efektywność działań wzrośnie, dlatego te muszą być jednocześnie wygodne i wytrzymałe.

Dość często omawia się temat tego, jakie słuchawki do telefonu biurowego będą najlepsze. Każdy już jest świadom tego, że podczas kontaktu telefonicznego jakość dźwięku musi stać na odpowiednim poziomie. Na forach internetowych znajdziemy sporo pytań od użytkowników, którzy pytają o istotne aspekty podczas wyboru urządzeń tego typu. Kiedy chcemy, by były to słuchawki nagłowne do telefonu najwyższej kasy, musimy zastanowić się nad kilkoma kwestiami.

Środowisko i warunki pracy naszego biura

Zacznijmy od tego, że słuchawki muszą być dostosowane do otoczenia, w jakim będą użytkowane. Odizolowane i zamknięte biura, wymagają innych modeli słuchawek, niż te stosowane na przestrzeniach biurowych w stylu open space. Można powiedzieć, że wybór ten warunkują dwa główne kryteria. Jest to akustyka danego pomieszczenia, gdyż to warunkuje czułość wbudowanego w słuchawki mikrofonu. Będzie to również natężenie hałasu w biurze, gdyż wysoki poziom niechcianych dźwięków może wymagać posiadania odpowiedniej redukcji szumów w mikrofonie.

Charakterystyka rozmów, czyli ich długość i intensywność

Musi zdecydować się na właściwy profil słuchawek, a możliwością są zarówno modele jednouszne czyli mono, jak i dwuuszne, czyli duo. To może warunkować też to, jaka konstrukcja słuchawek okaże się odpowiednia.

Z pewnością, należy się zastanowić nad tym, jak wiele połączeń wykonuje się w naszym biurze, a także jak długo one trwają. W wypadku call center i biur obsług klienta, mamy do czynienia z ciągłym kontaktem z klientami, dlatego konstrukcja nagłownych słuchawek musi być do tego dostosowana. Ponadto, te muszą charakteryzować się wysoką wytrzymałością. Kiedy długość rozmów jest ponadprzeciętna, najlepiej jeśli zdecydujemy się na dwuuszne słuchawki, ponieważ te dają szansę na prace słuchowego aparatu, przypominającą normalne warunki.

Sprzęt z jakim przyjdzie współpracować naszym słuchawkom

Co ważne, słuchawki do telefony z najwyższej półki, powinny być odpowiednie do pracy z przeróżnymi sprzętami, jeśli posiadają one specjalne gniazdo. Wiele modeli słuchawek umożliwia nam indywidualny dobór końcówki – kabla przyłączeniowego, który musimy kupić osobno. Kiedy nie mamy pewności, co do kompatybilności sprzętów, warto dopytać pracownika obsługi klienta konkretnego producenta.

Gwarancja oraz serwisowanie sprzętu

Słuchawki do telefonu biurowego to sprzęt, który posiada zwykle dwu lub trzyletnią gwarancję, na wszelkie techniczne usterki. Zwykle jest to nawet gwarancja door-to-door, czyli to sprzedawca zgłasza problem prosto do producenta, a ten albo naprawia albo wymienia urządzenie na nowe. Oprócz warunków serwisu, należy się także zorientować, czy konkretna firma oferuje nam również wsparcie, w wypadku mechanicznych uszkodzeń sprzętu.