Czy firmowy blog faktycznie wpływa na pozycjonowanie strony internetowej? Poznaj efekty dobrze prowadzonego bloga!

15 kwietnia, 2020 by Brak komentarzy

Dzięki blogom firmowym możliwe jest to, aby widoczność naszej witryny stała się zdecydowanie lepsza. W konsekwencji, przekłada się to na jej pozycję w wynikach wyszukiwania. Dodatkowo, blog okazuje się też być ważnym narzędziem, jeżeli chodzi o szeroko rozumiany content marketing, a jak wiadomo, jest to bardzo skuteczna metoda pozyskiwania klientów.

Firmowe blogi często działają w domenach zewnętrznych, natomiast zdarza się też, że są one elementami już funkcjonujących witryn oraz sklepów online. Często właściciele firm zastanawiają się, czy prowadzenie bloga jest opłacalne. Fakty są takie, że kiedy wymagane jest przez nas pozycjonowanie blog może okazać się wyjątkowo dobrą pomocą.

Artykuły, zawierające unikatowe treści…

Dzięki blogom firmowym, jesteśmy w stanie produkować sporą ilość unikalnych treści, a te będą docenione zarówno przez wyszukiwarkę Google, jak i naszych czytelników. W związku z tym, warto postarać się o to, aby na naszym blogu widniały jedynie niepowtarzalne wpisy, które są naszego autorstwa.

Musimy zdawać sobie sprawę z tego, że kopiowanie informacji jest poważnym błędem. Treści, które znajdują się już na innych stronach będą źle odebrane przez użytkowników, ale też przez Google. Jeśli na naszym firmowym blogu znajdują się powielane treści – duplicate content, najlepiej z tego zrezygnować, albo w ogóle nie prowadzić bloga. Są to bowiem praktyki, które niosą za sobą ryzyko, iż Google ukarze nas pewnym filtrem na stronie, przez znacząco spadnie pozycja strony, a może również być całkowicie wykluczona z wyników wyszukiwania.

Wzrost odwiedzających stron z wyszukiwarki internetowej

W kwestii pozycjonowania, blog powinien nieustannie otrzymywać nowe publikacje, które są wartościowe i nie brakuje w nich zdjęć, infografik i innych materiałów. Wszystko z uwagi ma to, że daje to możliwość lepszej widoczności strony, dla potencjalnych klientów. Pamiętajmy – interesujące artykuły mają dużą szansę na zwiększenie ruchu na witrynie. Tego typu wpisy, cenione są zarówno przez czytelnika, jak i przez wyszukiwarkę Google. Będzie to także oznaką tego, że rozwój strony zmierza w dobrym kierunku.

Aby wzrosła liczba wejść na stronę prosto z wyszukiwarki, konieczne będzie prawidłowe tworzenie tytułów. Dowiedzmy się zatem, w jaki sposób oraz czego dokładnie poszukują internauci, a także jak formułuj zapytania i co sprawia im największy problem. Nawet to, może okazać się dobrym tematem do przygotowania artykułu. Jeśli nagłówek będzie chwytliwy, rosną szanse na to, że liczba odwiedzin z wyszukiwarki będzie systematycznie rosła.

Postawmy na dłuższe frazy, czyli long tail

Użytkownicy Internetu, którzy szukają tam pewnych informacji i treści, zwykle formułują pytania, stosując kilka wyrazów. Należy to wykorzystać i w swoich artykułach umieszczać zdecydowanie dłuższe frazy, kosztem tych krótszych. Jeśli tworzymy tzw. długi ogon lub też z ang. Long tail, możemy spodziewać się, że pozycja bloga w wynikach wyszukiwania będzie lepsza. Mimo tego, że proces ten jest na ogół długofalowy, poświęcony czas nie pójdzie na marne, gdyż po pewnym czasie zauważymy zadowalające efekty.

Lepsza pozycja strony, dzięki starszym wpisom blogowym

Stawiając na rozwiązanie jakim jest blog, pozycjonowanie okazuje się być metodą, która wykorzystuje wiele różnych działań. W wypadku wielu interesujących artykułów, będą one działać sporo po tym, kiedy zostaną opublikowane. Ważne jest jednak, aby je możliwie często aktualizować. Warto dołożyć starań, aby wpisy były uniwersalne. Jeśli po kilku miesiącach te okażą się już nieaktualne, dobrze jeśli można coś w nich zmienić. Dzięki temu, artykuł ciągle będzie budził zainteresowanie, a tym samym wciąć będzie odnajdywany, nawet długo po publikacji.